I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, February 6, 2011

SELAMAT TINGGAL

sungguh perit kalau kita kehilangan seseorang yg kita syg.....itu yg terjadi kt aku.....aku hlg org yg plg aku syg iaitu nenek aku...aku adlah slh seorang yg paling sdh dikalangan semua ahli keluarga aku...aku paling rapat dengan nenek aku ni....dia selalu ad bersama aku....sedih yg teramat dgt bila dia tiada.....aku rasa sunyi sgt....

pada satu hari aku menerima panggilan dari pakcik aku....dia mengatakan yg nenek aku masuk hospital n sakit tenat....apalagi aku dengan mak aku pun kelam kabut bersiap untuk balik kmpg....dengan berani nye mak aku bawa kereta sndiri tanpa ayah aku.....sbb ayah aku xdpt cuti lg....so balik la sndiri....byg kn lame nye aku duk lam kereta dari menunggu smpai kt kmpg ni...

dh sampai kt hospital, aku terus tengok nenek aku lam wad icu....gugur airmata aku bila tengok nenek aku yg terlantar atas katil lam keadaan separuh sedar.....aku tgk muka2 yg lain pun semua nya murung dan ad juga yang menangis seperti aku...badan nenek dipenuhi dengan wayar2 pernafasan.....seksa nya aku tengok..aku xsnggup tuk lihat nenek aku cm2....mcm2 aku doa supaya nenek aku akan sihat blk...yg paling aku sdh masa 2 apabila aku pegang kepala nye dan cakap aku ad bersama dia, dia angguk kn kepala...seolah2 dia tahu aku ada kt situ...

esok nye nenek aku semakin tenat dan akhir nya dia telah menghembus kan nafas yg terakhir tanpa smpt aku berjumpa dengan nya tuk kali terakhir....sedih pada masa 2 bukan kepalang....tapi aku terpakse menerima takdir...dan aku melepaskan nya dengan redha...

memori yg akan aku ingt smpai bila2 semasa aku memandi kn sendiri arwah nenek aku...itu adalah pengalaman yg pertama memandi kan orang yg dh meninggal....pada mula nya aku takut...aku takut kalau lah aku x dpt tahan mata ni dari menangis....yelah kan airmata xblh terkena mayat....nanti azab lak dia....tapi aku bangga dengan diri aku masa 2 jelah....sbb aku x menangis pun....aku senang tengok muka nenek aku yg tenang dan putih je.....harap2 semua dosa dia diampunkan oleh Allah.....

dan untuk kali terakhir nya aku tgk nenek aku sebelum dia dikafan kan dan dibawa ke tanah perkuburan.....gugur lagi airmata aku ini....dan itulah airmata yg melepaskan nenek aku pergi dengan aman....
itulah pengalaman perit yg pertama kali aku lalui dalam hidup aku ni.....aku hrp nenek aku ditempatkan bersama orang2 yg dirahmati oleh Allah....moga aman lah engkau disana wahai nenek ku yg paling aku sayangi.....

selamat tinggal buat kali yg terakhir.......

No comments:

Post a Comment